טיול שנתי לאילת / מאת דודי אוקנין ומאי שואט (יב8)

ביום ראשון 14.11.2021, יצאנו ב7:00 מבית הספר לכיוון אילת. הנסיעה לאילת הייתה כמה שעות ארוכות, אך מאוד חוויתית ומלאת שירים וצחוקים. היעד הראשון ביום הראשון לטיול שביקרנו בו היה תצפית מכתש רמון. התצפית הייתה מנקודה מאוד גבוהה וראינו את המכתש העצום והגדול ביותר בעולם, מלא נוף מדברי - הררי ומהמם.

משם המשכנו את הנסיעה שארכה כשעה להרי אילת, שם טיפסנו על הרים מדבריים, מאוד גבוהים ותלולים. הטיפוס על ההרים היה מאוד מאתגר, והיה מאוד קשה להגיע אל הפסגה בגלל ההר שהיה כולו חול ואבנים מחליקות ומדרדרות. אך עם המדריך, החובש, והמורה המלווה שלנו, שעזרו לכולנו ללא יוצא מן הכלל, הצלחנו להגיע לפסגה למרות הנפילות וההחלקות הקטנות שבדרך. הנוף מפסגת ההר היה מדהים. כל כך יפה שלא רצינו לרדת. אבל כמובן שהיינו חייבים להגיע לאכסניה. אז היינו צרכים לרדת מההר. הירידה היתה יותר קלה מהעליה, אך קצת יותר חלקלקה. אבנים רבות הדרדרו עלינו, ואפילו כמה ילדים החליקו ונפלו.

הנסיעה מהרי אילת לאכסניה היתה די קצרה. כאשר הגענו לאכסנית "בית ספר שדה אילת" כל התלמידים התחלקו לחדרים שנקבעו מראש, התקלחו והתרעננו אחרי היום המעייף שהיה. לאחר המקלחות, בשעה 20:00 חדר האוכל נפתח, האוכל היה נחמד: היה אורז, עוף, שניצלים וסלטים. לאחר שסיימנו לאכול, ישבנו ודיברנו כל החברים עד לשעת הכיבוי אורות ולאחר מכן הלכנו לישון כדי לצבור אנרגיות ליום שאחרי.

ביום השני לטיול, היתה השקמה בשעה 6:30 וכבר בשעה 7:00 חדר האוכל נפתח לארוחת הבוקר. הוגשו: חביתות, ביצים קשות, פנקייקים, סלטים וכריכים להמשך היום. כל התלמידים עלו על האוטובוסים ונסענו לנחל נטפים. כאשר הגענו ליעד טיילנו בין הרים מדבריים, ובינהם ראינו נוף מרהיב. המסלול בנחל נטפים היה גם הוא מדברי עם המון אבנים מדרדרות וחלקלקות. יותר ארוך מהיום שלפני, אך הוא היה יותר קל ממנו. כאשר סיימנו את המסלול, המנהלת סיגל רוזן חיכתה לנו עם מרק ירקות טעים במיוחד, שכולנו נהננו ממנו מאוד.

לאחר מכן, חזרנו לאוטובוסים ונסענו חזרה לאכסניה, התלמידים התקלחו, אכלו בחדר האוכל והתלבשו לקראת שייט ביאכטה. בשייט הייתה מסיבה עם מוזיקה, כולם רקדו, קפצו, נהנו, והתפלאו מהנוף המרהיב של הים.

בסוף היום חזרנו לאכסניה, ישבנו, דיברנו עם החברים עד לשעת כיבוי האורות, והלכנו לישון לקראת היום האחרון לטיול. ביום השלישי התחלנו בנסיעה לקניון "מול הים" וישבנו ללמוד קצת על ״אום רשרש״. אחרי ההסברים שיחקנו משחק כיתתי  עם המדריך שלנו והיה ממש כיף ומגבש.

הרכזת המדהימה שלנו סיכמה את הטיול, והמורים הפתיעו אותנו עם חולצות מגניבות.

אחר כך קיבלנו שעה וחצי להסתובב בקניון לקנות דברים, לאכול ולנוח. ישבנו לאכול וחזרנו עם המון בגדים הביתה. היה מוצלח מאוד. כשסיימנו, חזרנו לאוטובוסים ונסענו לדיונות חול במדבר. טיפסנו עד הקצה, ביחד, עם כל השכבה. עשינו תמונה שכבתית בה אנחנו מרכיבים את האותיות נ״ג, המחזור שלנו. לבסוף רצנו, התגלגלנו והתהפכנו ברך למטה. היינו מלאים בחול, אבל שמחים.

הטיול היה מהמם וחווייתי מאוד, ללא ספק זיכרון שלא נשכח לעולם. הטיול הכי כייפי שהיה לנו, בעיקר בגלל שהוא גם האחרון.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.